Alla inlägg under april 2012

Av vidkoksbordet - 18 april 2012 15:05

Läste en artikel i en gammal Amelia-tidning. Där stod det klokaste de någonsin skrivet: "ett välstädat hem är ett tecken på ett bortkastat liv". Så nu kan jag med gott samvete vänta med dammsugningen, låta alla skor ligga i en hög innanför dörren och strunta i att tvätta fönsterna så länge som det fortfarande är möjligt att se ut. Det kommer ändå bli skitigt snart igen.


För min egen del gäller även att "en vältränad kropp är ett tecken på ett bortkastat liv". Därför har jag nu sagt upp mitt gymkort. I flera år har jag tvingat mig iväg och låtit träningen ta alldeles för stor plats och för mycket energi ifrån allt annat. Jag blir varken piggare, gladare, mer välmående, friskare eller snyggare. Det som får mig att bli gladare och piggare är att göra det som är roligt (vilket träning sällan är för mig). Så numera får träning komma långt ner på min prioriteringslista! Kanske det då blir roligare de tillfällen som det väl blir av.

Av vidkoksbordet - 5 april 2012 14:45

Har hittat ett köksbord! Precis så som jag ville att det skulle va.

Min inspiration är dock väääldigt låg just nu så det händer inte mkt kring köksbordet.  

Presentation


Välkommen till mitt köksbord.
Här kommer jag dela med mig av vissa delar av min vardag och av olika erfarenheter och framgångar med min träning, kost och hälsa. Allt för att inspirera mig själv och motivera mig att inte ge upp i förtid.

Alla recept

Senaste inläggen

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards