Alla inlägg under augusti 2014

Av vidkoksbordet - 17 augusti 2014 18:15

En snabb uppdatering:

Har i sommar inte tränat så mycket som jag planerat, har liksom inte riktigt hunnit. Eller rättare sagt så har jag prioriterat annat (att njuta av sommaren om umgänge med familj och vänner) när jag inte jobbat. Har lyckats hyfsat bra med att hålla mig ifrån godis och glass i sommar (har inte varit så jättesugen) och akilleshälen har snarare varit restaurangbesök med vin åtföljt av drinkar. Har varit extremt dålig på att handla mat och nödlösningar har därför blivit proteinbars som är lika goda som godis (därav orsaken att jag inte haft så stort behov av vanligt godis) men inte alltid så jättenyttigt. Nog om det.

Har börjat träna efter appen strong lifts, som utgår från basövningar, med en höjning på 2,5 kg efter att man klarar 5x5. Nu höjer jag inte 2,5 kg för det är alldeles för mycket för mig, men så är i alla fall tanken. Än så länge verkar det vara ett bra upplägg. Efter att ha kört squats, overhead press och deadlift fick jag träningsvärk i lår och axlar. Gången därpå när jag körde benchpress fick jag träningsvärk i bröstet. Tidigare har jag tex kört 3 olika axelövningar eller benövningar under ett pass och jag trodde därför inte att overhead press eller squats 5x5 skulle märkas, men något måste jag gjort rätt eftersom jag fick träningsvärk och även lyckats höja vikterna. Jag har lyckats höja till 16 kg i squats vilket är bra för att vara mig. 

Presentation


Välkommen till mitt köksbord.
Här kommer jag dela med mig av vissa delar av min vardag och av olika erfarenheter och framgångar med min träning, kost och hälsa. Allt för att inspirera mig själv och motivera mig att inte ge upp i förtid.

Alla recept

Senaste inläggen

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards