Alla inlägg under november 2013

Av vidkoksbordet - 30 november 2013 21:00

Älskar att göra köttfärssås i massa möjliga kombinationer på det jag hittar i skåpen. Denna blev jättegod!

 

Skriver inga måttangivelser eller instruktioner, tror de flesta vet hur man gör.


I denna hade jag:

Nötfärs

Svamp

Hackad lök

Riven morot

Hackad spenat

Tacosås

Kokosmjölk

Salt, peppar, någon sorts torkad grön ört jag fått av mamma


Av vidkoksbordet - 24 november 2013 23:00

På måndagen styrketränade vi. Jag körde axlar och biceps. Insåg att jag är rädd för att lägga på vikter, är rädd att jag ska tappa allt, trilla ihop och skada mig. Nej, minsann, nu ska här lassas på!!! Jajemensan!

Var i Hässleholm torsdag till söndag och som vanligt blev det för mycket mat och kolhydrater. När det står godis framför mig så gååår det inte att låta bli.

Fick ändå till en joggingtur med intervallträning på fredagen och lite statisk träning framför tv:n på lördagen. Började söndag morgon med en lugn joggingtur före frukost. Underbart att börja dagen med att kroppen får jobba lite samtidigt som solen lyser över ängarna.

 
En helg som nästan var som förr, med mamma och pappa under samma tak och ätandes frukost ihop. Vi rensade ut förrådet och kvar har jag nu bara några små lådor med barndomsminnen.

Det blev även en musikstund med pappa på trombon, mamma på piano och jag som spelade trumpet. Förvånande nog så fick jag ljud i den.

  Bästa föräldrarna

Av vidkoksbordet - 17 november 2013 21:30

Tisdagen blev det Zumba. Helt okej pass.

På onsdagen gymmade jag och Jim. Tränade rygg, triceps och mage. Kände mig nästan sjuk; matt, darrig, illamående. Stackars Jim som fick stå ut med mitt dåliga humör och gnällande. Tack vare honom genomförde jag passet ändå och orkade 30 kg dragmaskin triceps.

Torsdagen gymmet igen. Bröst, biceps och mage. Jim höjde bröstpress från 55 till 60 kg och klarade 7 repetitioner. Duktigt gjort!

På lördagen snabbpass på gymmet innan jobbet (vi sov för länge). Tränade ben, rumpa och mage.

På söndagen blev det snabbpass igen med rygg, triceps och mage.


Motivationsbilder:

   

Av vidkoksbordet - 10 november 2013 19:30

Började måndagen med morgonsimning tillsammans med Morudj. Trevligt och ett uppfriskande sätt att börja dagen på. På eftermiddagen mötte jag Jim på gymmet. Tränade axlar, biceps och mage.

Torsdagen tränade jag MRL dance. Roligt!

Fredagen bestod av styrketräning igen, framför allt ben, rumpa och mage. Klarade 80 kg i benpress, samt 9 repetitioner på 20 i bänkpress.

Vägde mig på en våg som visar andel muskelmassa, fettprocent och vattenmängd.
Vikt 60,6 kg, 17,9 % fett, 59,2 % muskler, 36 % vatten.
För Jim; 68,4 kg, 11,7% fett, 65,5% muskler, 43,5% vatten.
Perfekt! Nu kan jag konkret mäta mina resultat längre fram.

Av vidkoksbordet - 3 november 2013 23:35

På onsdagen gymmade jag och Jim. Vi tränade rygg, triceps och mage. Tog Shotgun och 2 kapslar Jacked Synephrine.

På torsdagen kom träningsvärken i triceps. Vi gymmade igen och tränade bröst och biceps. Klarade 7 repetitioner på 20 kg i bänkpress alldeles själv. Jim höjde från 50 kg till 55 i bänkpress. På 1 månad har han höjt från 45 till 55 kg. Han har fått för sig att jag ska lyfta hälften av det han lyfter, men det kan jag säga på förhand inte kommer gå. Tog varken Shotgun eller några kapslar, utan bara kaffe, och hade lika mycket energi som tidigare.

På söndagen tränade jag bodypump 30 och cxworks 30. Så jobbigt och så effektivt. Fick inte riktigt till frivändningar, utan fick ont i knät. Saknade det där som gör att jag anstränger mig över min bekvämlighetsgräns.

Presentation


Välkommen till mitt köksbord.
Här kommer jag dela med mig av vissa delar av min vardag och av olika erfarenheter och framgångar med min träning, kost och hälsa. Allt för att inspirera mig själv och motivera mig att inte ge upp i förtid.

Alla recept

Senaste inläggen

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards