Direktlänk till inlägg 4 juni 2013

Ripped Hardcore vs Tartarus

Av vidkoksbordet - 4 juni 2013 23:15

    

Ripped Hardcore - http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/2-x-ripped-hardcore-60-caps

Tartarus - http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/tartarus-60-caps


Har testat Ripped Hardcore i 1,5 månad. Den enda effekten jag märkt är att jag får ungefär samma koffeintillfredsställelse som jag får av enbart kaffe; huvudvärken och den värsta morgondåsigheten försvinner. Det sätter också fart på tarmsystemet och vissa gånger har jag fått molande magknip precis när jag tagit en kapsel. Däremot ingen ökad energi, ingen viktnedgång och ingen minskad aptit. Är lika hungrig och sötsugen som vanligt!


Från Gymgrossistens hemsida:

"Ripped Hardcore tillhör den nya generationens fettförbrännare som verkar på såväl frisättningen av fettsyror från fettdepåerna som på förbränningen av dessa. Detta gör att det oönskade underhudsfettet som ofta sitter på magen hos män, samt på höfter och lår hos kvinnor effektivt reduceras. 

  • 1 kapsel / dag
  • Hög koffinhalt (293,4mg/dos) - Uppiggande
  • Kraftigt ökad fettförbränning
  • Ökad frisättning av fett från fettdepåerna
  • Minskar oönskade fettdepåer
  • Bättre blodsockerkontroll och minskad aptit"

  

Var på Gymgrossisten igår. När jag berättade att jag tagit 2 kapslar Ripped Hardcore samtidigt utan effekt tyckte personen som jobbade där att jag skulle testa Tartarus istället, eftersom den är starkare (det är inte bra att ta 2 kapslar Ripped Hardcore/dag). Så det blev en sådan burk.


Från Gymgrossistens hemsida:

"TARTARUS är den perfekta fettförbrännaren. Ursprungligen utvecklades Tartarus för fitnessmodeller och tävlande men nu finns den tillgänglig för alla som vill optimera sin fettförbränning samt gå ned i onödig vätskevikt. TARTARUS är alltså både fettförbrännande, energigivande samt en mild naturlig och säker diuretika (vätskedrivande).

  • Effektiv fettförbränning.
  • Kraftig energiboost.
  • Naturligt vätskedrivande.
  • Motverkar muskelnedbrytning

TARTARUS är resultatet av ett samarbete mellan BMR Sports Nutrition och forskare från både Harvard och MIT. TARTARUS innehåller en mängd effektiva fettförbrännande och energigivande komponenter."


Tog min första kapsel idag. Därefter gick jag från Haga och hem till Blåsvädersgatan. Joggade sista biten. Totalt blev det en sträcka på ca 1 mil. Kanske att det kändes lite lättare att jogga än det har gjort tidigare. (En tydlig effekt var att den är vätskedrivande, var tvungen att gå en omväg för att hitta en toalett) Eftersom mitt största hinder är att det är tråkigt och plågsamt att jogga så blir det jobbigt mentalt oavsett hur det känns i kroppen. Step och Aerobics (med bra musik och mycket koordination) är den enda träningsformen där jag av glädje anstränger mig så mycket att jag funderar på om jag ska ta det lugnt för det vore pinsamt att tuppa av, men tycker det är för roligt för att jag ska vilja ta det lugnt. Det var skönt att röra på sig idag, har varit förkyld senaste tiden och det har inte riktigt velat ge med sig ännu, framförallt inte hesheten.


De dagar jag tränar kommer jag ta Tartarus och övriga dagar Ripped Hardcore (tills de är slut), så att kroppen inte vänjer sig vid att jag dagligen tar Tartarus. Återkommer längre fram med utvärdering av Tartarus.


Efter min 1-mils promenad, städning och matlagning tyckte jag att jag var värd denna underbart goda likör som är lika god som den ser ut att vara. Och lite turkisk peppar-karameller till det. Onödigt, ja. Det inser jag också så här i efterhand. Men så gott!

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vidkoksbordet - 24 december 2014 10:09


Hittade på ett sconesrecept utan vanligt mjöl som blev riktigt lyckat!   Två scones1,25 g kvarg2 ägg1 msk fiberhusk0,5 msk bakpulver0,5 dl proteinpulver (vanilj eller naturellt)0,5 dl kokosmjöllite saltVispa ihop ägg och kvarg. Blanda ihop de tor...

Av vidkoksbordet - 22 december 2014 17:04


Har squat:at som aldrig förr, men ser inga resultat. Har höjt vikten med rumpan är platt som en pannkaka. Jag tror helt enkelt inte att alla kan träna sig till en big rund but.   Målen för 2014 är inte uppnådda. Inget har ens hänt trots träning t...

Av vidkoksbordet - 17 augusti 2014 18:15

En snabb uppdatering: Har i sommar inte tränat så mycket som jag planerat, har liksom inte riktigt hunnit. Eller rättare sagt så har jag prioriterat annat (att njuta av sommaren om umgänge med familj och vänner) när jag inte jobbat. Har lyckats hy...

Av vidkoksbordet - 25 maj 2014 20:11

OnsdagGymmade; biceps + rygg + mage + armhävningar. TorsdagGrundade med en rejäl fransk och inte jättenyttig frukost på Le Pain Francaise.10 min på löpbandet.Axlar, 4 övningar. Triceps, 3 övningar. Orkade inte alls lika mycket som tidigare. 5 min på ...

Av vidkoksbordet - 22 maj 2014 12:51

Tisdag Tog mig till gymmet på kvällen, trött som en bäver efter att ha sovit 7 h på 2 dygn. Fick håll efter 2 minuters gång på bandet.Orkade inte planera så seriöst utan körde på måfa. Med tanke på allt som har varit den sista månaden så är det int...

Presentation


Välkommen till mitt köksbord.
Här kommer jag dela med mig av vissa delar av min vardag och av olika erfarenheter och framgångar med min träning, kost och hälsa. Allt för att inspirera mig själv och motivera mig att inte ge upp i förtid.

Alla recept

Senaste inläggen

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards