Direktlänk till inlägg 28 juni 2013

Träningsdagbok 20130628

Av vidkoksbordet - 28 juni 2013 22:46

Igår gick jag på ett prova på-pass på poledance. Det var svårt och jag kände mig inte direkt sexig i mina moves, utan mer som en ovig säl. Trots att det bara var ett prova på-pass där vi testade på lite steg och snurrar så blev jag svettig och trött. Framförallt var det roligt och det är det viktigaste för mig. Träning som bara är träning tröttnar jag på, det måste vara något roligt som ger träning automatiskt. Har anmält mig till en nybörjarkurs och hoppas på att jag blir starkare och vigare efter hand.


Idag tog jag mig en 20-minuters jogging i Sjumilaskogen. Tog 2 kapslar Tartarus när väckarklockan ringde, ställde om klockan och sov 30 minuter till innan jag gav mig ut. Tjohej vad bra det gick!
För några år sedan gick jag ofta en timmes morgonpromenad före frukost. Drygt och tråkigt. Tror heller inte att det var rätt träning för mig då eftersom det finns risk att muskler bryts ner, och med ett bmi på 17, knapert med protein och mycket godis, så jag förstår så här efteråt varför jag hade svårt att bygga muskler. Skinny is not hot! Nu när jag äter bättre och väger mer kommer jag försöka ta en 20-minuters jogging då och då, istället för morgonpromenad.
Hoppas bara att joggingentusiasmen håller i sig!

 
 
Ingen bild

Lilly

30 juni 2013 11:37

Hej jag undrar hur du tycker att Tartarus funkar? Jag köpte Ripped Hard Core för en vecka sedan och har lite blandade känslor. Går absolut inte att ta på tom mage, behöver använda toaletten efter varje måltid och ger mig en konstig känsla. Jag dricker aldrig kaffe så koffeinintaget är ju mycket för mig.. Men velade mellan Ripped och Tartarus och tyvärr så var det priset samt erbjudandet dem hade på Ripped som fick mig att välja den men hade jätte gärna velat veta din åsikt om de två! Tack på förhand!!

vidkoksbordet

2 juli 2013 16:02

Hej!
Jag får också ont i magen av Ripped Hardcore om jag tar det på tom mage. Går också på toaletten betydligt oftare än vanligt. Jag dricker kaffe också men märker att jag behöver egentligen inte dricka kaffe om jag tar en kapsel. Det är den enda effekten jag märkt. Inte piggare, inte mer energi och ingen viktnedgång (jag har hyfsad koll på kaloriintaget och håller ungefär samma i snitt/vecka). Har även tagit två kapslar utan någon effekt.
Tartarus har jag bara tagit de dagar jag tränat. Än så länge så har jag tyckt att det har gått betydligt lättare att springa, har haft mycket mer energi. Kan ta två kapslar på tom mage utan att få ont. Däremot har jag inte tappat något i vikt. Men jag har inte tagit de så många gånger så egentligen kan jag inte utvärdera det.
Med tanke på att du frågar så ska jag fr.o.m i morgon ta 2 Tartarus daligen, bara för att se om jag märker någon effekt.
Har heller inte märkt att någon av dem minskar aptiten eller sötsuget det minsta. Eventuellt gjorde Ripped snarare mig hungrigare eftersom det satte extra fart på tarmsystemet.
Jo, tyvärr skiljer det en del i priset, speciellt när det var erbjudandet på Ripped Hardcore så det var därför jag började med dem.
Återkom gärna med dina erfarenheter!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vidkoksbordet - 24 december 2014 10:09


Hittade på ett sconesrecept utan vanligt mjöl som blev riktigt lyckat!   Två scones1,25 g kvarg2 ägg1 msk fiberhusk0,5 msk bakpulver0,5 dl proteinpulver (vanilj eller naturellt)0,5 dl kokosmjöllite saltVispa ihop ägg och kvarg. Blanda ihop de tor...

Av vidkoksbordet - 22 december 2014 17:04


Har squat:at som aldrig förr, men ser inga resultat. Har höjt vikten med rumpan är platt som en pannkaka. Jag tror helt enkelt inte att alla kan träna sig till en big rund but.   Målen för 2014 är inte uppnådda. Inget har ens hänt trots träning t...

Av vidkoksbordet - 17 augusti 2014 18:15

En snabb uppdatering: Har i sommar inte tränat så mycket som jag planerat, har liksom inte riktigt hunnit. Eller rättare sagt så har jag prioriterat annat (att njuta av sommaren om umgänge med familj och vänner) när jag inte jobbat. Har lyckats hy...

Av vidkoksbordet - 25 maj 2014 20:11

OnsdagGymmade; biceps + rygg + mage + armhävningar. TorsdagGrundade med en rejäl fransk och inte jättenyttig frukost på Le Pain Francaise.10 min på löpbandet.Axlar, 4 övningar. Triceps, 3 övningar. Orkade inte alls lika mycket som tidigare. 5 min på ...

Av vidkoksbordet - 22 maj 2014 12:51

Tisdag Tog mig till gymmet på kvällen, trött som en bäver efter att ha sovit 7 h på 2 dygn. Fick håll efter 2 minuters gång på bandet.Orkade inte planera så seriöst utan körde på måfa. Med tanke på allt som har varit den sista månaden så är det int...

Presentation


Välkommen till mitt köksbord.
Här kommer jag dela med mig av vissa delar av min vardag och av olika erfarenheter och framgångar med min träning, kost och hälsa. Allt för att inspirera mig själv och motivera mig att inte ge upp i förtid.

Alla recept

Senaste inläggen

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards