Direktlänk till inlägg 21 oktober 2013

Bodypump och dansstep med Shotgun och Jacked Synephrine

Av vidkoksbordet - 21 oktober 2013 20:04

Just nu älskar jag att träna. Kunde därför inte låta bli att boka mig på två pass idag. Tränade bodypump med Johanna och Sigrid. Mer hatkärlek kan jag inte känna vad gäller träning. Sjukt jobbigt, men effekten kommer när man passerar bekvämlighetsgränsen. På kvällen blev det superskoj dansstep med Johanna. Hamnade i nån flow och ville inte att det skulle ta slut.

Tog en dos Shotgun före bodypumpen. Det kliade mindre i handflatorna idag. Shotgun är som jag skrivit tidigare en pre-workout. Den ska ge extra energi, styrka och uthållighet under träningen, samt stimulera återhämtningen och proteinsyntesen. Märkte tyvärr ingen effekt. Kände mig helt energilös och svag. Det tog emot att dra på sig träningskläderna igen på kvällen och ge sig iväg på nästa pass. Jag fick fokusera på att jag tycker det är roligt när jag väl kommer dit. Vågade inte ta mer Shotgun utan tog kaffe + 2 kapslar Jacked Synephrine istället före passet.
Och det var verkligen roligt! Tog ut mig så mycket jag kunde i rörelserna och svettades som en gris men hade så mycket energi kvar att jag funderade på att springa en stund på löpbandet. Om det var en slump, berodde på att det var ett roligt pass eller på att jag tagit Shotgun i förmiddags och kaffe med Jacked Synephrine i eftermiddags vet jag inte. Valde ändå att åka hem istället för att springa på löpbandet. Dels för att kunna ha följe med Johanna, dels för att jag vill orka träna flera dagar denna vecka.

Att träna två pass samma dag kräver att kroppen får möjlighet att återhämta sig. Maten är den viktigaste faktorn för att nå framgång på gymmet. För att bygga muskler måste du äta mer än du gör av med. En positiv energibalans, tvärtemot om du bantar. Med ökad muskelmassa blir det en ökad energiförbrukning och fettförbränning som skapar den kroppsformen som jag, och troligen du också, vill ha. Stark, vältränad och välformad. Inte tunn och gänglig där kaloriunderskott och svält har gjort att kroppen brutit ner de energikrävande musklerna. Ändå är det så svårt för mig, och säkert för andra också, att öka kaloriinnehållet med rätt kalorier. Jag har kommit en bra bit på vägen, men är inte framme än. Trots att jag vet att tålamod krävs för att bygga muskler så är det ändå så svårt att ha det.

Vi ska inte stirra oss blinda på bara kaloriinnehållet, för det väsentliga ligger i vad dessa kalorier innehåller. Är de fyllda med tomma kalorier eller är det näringsrika kalorier som vi försöker bygga upp kroppen med? Vad gäller vilken sorts kalorier jag stoppar i mig har jag däremot kommit riktigt långt jämfört med tidigare. Just nu behöver jag nog framförallt avvänja mig från koffein.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vidkoksbordet - 24 december 2014 10:09


Hittade på ett sconesrecept utan vanligt mjöl som blev riktigt lyckat!   Två scones1,25 g kvarg2 ägg1 msk fiberhusk0,5 msk bakpulver0,5 dl proteinpulver (vanilj eller naturellt)0,5 dl kokosmjöllite saltVispa ihop ägg och kvarg. Blanda ihop de tor...

Av vidkoksbordet - 22 december 2014 17:04


Har squat:at som aldrig förr, men ser inga resultat. Har höjt vikten med rumpan är platt som en pannkaka. Jag tror helt enkelt inte att alla kan träna sig till en big rund but.   Målen för 2014 är inte uppnådda. Inget har ens hänt trots träning t...

Av vidkoksbordet - 17 augusti 2014 18:15

En snabb uppdatering: Har i sommar inte tränat så mycket som jag planerat, har liksom inte riktigt hunnit. Eller rättare sagt så har jag prioriterat annat (att njuta av sommaren om umgänge med familj och vänner) när jag inte jobbat. Har lyckats hy...

Av vidkoksbordet - 25 maj 2014 20:11

OnsdagGymmade; biceps + rygg + mage + armhävningar. TorsdagGrundade med en rejäl fransk och inte jättenyttig frukost på Le Pain Francaise.10 min på löpbandet.Axlar, 4 övningar. Triceps, 3 övningar. Orkade inte alls lika mycket som tidigare. 5 min på ...

Av vidkoksbordet - 22 maj 2014 12:51

Tisdag Tog mig till gymmet på kvällen, trött som en bäver efter att ha sovit 7 h på 2 dygn. Fick håll efter 2 minuters gång på bandet.Orkade inte planera så seriöst utan körde på måfa. Med tanke på allt som har varit den sista månaden så är det int...

Presentation


Välkommen till mitt köksbord.
Här kommer jag dela med mig av vissa delar av min vardag och av olika erfarenheter och framgångar med min träning, kost och hälsa. Allt för att inspirera mig själv och motivera mig att inte ge upp i förtid.

Alla recept

Senaste inläggen

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards