Direktlänk till inlägg 8 december 2013

Träningsdagbok v. 49

Av vidkoksbordet - 8 december 2013 20:43

En vecka fylld med träning. Har nu avslutat den ena kursen och plötsligt har jag mer tid att till exempel träna. Motivationen är på topp just nu. Min älskling/bästa vän/personliga tränare är ännu mer motiverad än jag. Du inspirerar mig, peppar mig uppmuntrar mig, lär mig och hjälper mig.


På onsdagen blev det dansstep. Jag älskar svår koordination, men den här gången var den för svår. Blev lite varm men inte mer än så. Fortsatte därför med en timme på gymmet. Tränade ben, rumpa, mage och biceps. När jag ser alla tjejer som är så muskulösa att jag måste titta en stund för att ens se om det är en kille eller tjej, blir jag inspirerad och tänker att kan de så kan jag. Nu vill jag ju inte bli riktigt så stor utan målet är att få muskler som syns över huvud taget. Anläggningen är så stor med många rum att varenda gång är jag på väg in i herrarnas omklädningsrum. Det kanske man kan kalla för en Freudiansk fellokalisering?

På torsdagen körde jag och Jim ett gympass. Det blev träning av axlar, triceps och mage.

På fredagen tränade jag powerstrip, ett dansinspirerat pass ungefär som poledance men utan pole. Det var roligaste jag gjort på länge! Skulle kunna träna flera timmar i sträck. Däremot var det inte så fysiskt ansträngande, antagligen för att jag inte riktigt kunde movesen. Fortsatte sedan på gymmet. Biceps med 2 st 5 kg-hantlar, 4x12 repetitioner. Biceps med stång 11,5 kg, 3x10 repetitioner. Triceps med en 6 kg-hantel bakom huvudet, 10+5+10 repetitioner. Sedan gluteus på maskin samt magövningar på matta. Förutom ett äpple och en Wellness Nutrition hade jag inte ätit sedan frukosten kl 10. Tränade mellan 14.50-16.45 och kände mig full av energi och mätt i magen hela tiden, vilket borde bero på min proteinrika frukost; proteinpulver Strawberry White Chocolate (One Whey Protein från Fitnessgurun) + diet pulver vanilj (Micro Whey Diet från Self Omninutrition, som är mättande) som jag blandade ner i kvarg + keso. Älskar dessa pulver, så gott och perfekt när jag inte kan komma på vad jag ska äta eller har ont om tid. Har upptäckt dietpulver som har likande näringsinnehåll som vanligt proteinpulver, men är dessutom mättande.

Ny på Nordic Wellness.

      Nyinköpta:                                                            Favorit, smakar som vailjglass:

              

Diet-Pro choklad smakade helt okej. Night-Pro vanilj smakade bedrövligt.


Startade lördagen med proteinfylld cappuccinogröt. Sedan tränade jag och Jim på gymmet. Vi är lite oeniga om vilka övningar som är bra och hur de ska göras. Eftersom jag inte sett några resultat hittills har jag lovat att göra exakt som han säger året ut. Denna gången tränade vi rygg, ben och mage. Förra gången sänkte jag benpress från 80 till 70 kg. Idag sänkte jag till 60 kg. Vid 70 kg tog det bara stopp och jag förstår inte varför. Däremot gjorde jag djupare böjning vid benpressen så det blev automatiskt tyngre.

På söndagen jobbade Jim, så jag gick på julgudstjänst och tränade sedan MRL+45, ett 40 min långt pass (nej, det var inte 45 min långt) med core-, rumpa- och benträning. Tränade sedan axlar på gymmet. Axelpress i maskin på 11,5 kg, 3x12 repetitioner samt axelpress med 2 hantlar ā 4 kg, 3x10 repetitioner.


För att få extra styrka under passen upprepar jag kontinuerligt mitt motto för mig själv; "när jag kommer utanför min bekvämlighetszon, då kommer effekten". Så när det värker i musklerna och kroppen känns som ett bananskal, ler jag för mig själv och tänker; nu kommer effekten, styrkan och konditionen.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vidkoksbordet - 24 december 2014 10:09


Hittade på ett sconesrecept utan vanligt mjöl som blev riktigt lyckat!   Två scones1,25 g kvarg2 ägg1 msk fiberhusk0,5 msk bakpulver0,5 dl proteinpulver (vanilj eller naturellt)0,5 dl kokosmjöllite saltVispa ihop ägg och kvarg. Blanda ihop de tor...

Av vidkoksbordet - 22 december 2014 17:04


Har squat:at som aldrig förr, men ser inga resultat. Har höjt vikten med rumpan är platt som en pannkaka. Jag tror helt enkelt inte att alla kan träna sig till en big rund but.   Målen för 2014 är inte uppnådda. Inget har ens hänt trots träning t...

Av vidkoksbordet - 17 augusti 2014 18:15

En snabb uppdatering: Har i sommar inte tränat så mycket som jag planerat, har liksom inte riktigt hunnit. Eller rättare sagt så har jag prioriterat annat (att njuta av sommaren om umgänge med familj och vänner) när jag inte jobbat. Har lyckats hy...

Av vidkoksbordet - 25 maj 2014 20:11

OnsdagGymmade; biceps + rygg + mage + armhävningar. TorsdagGrundade med en rejäl fransk och inte jättenyttig frukost på Le Pain Francaise.10 min på löpbandet.Axlar, 4 övningar. Triceps, 3 övningar. Orkade inte alls lika mycket som tidigare. 5 min på ...

Av vidkoksbordet - 22 maj 2014 12:51

Tisdag Tog mig till gymmet på kvällen, trött som en bäver efter att ha sovit 7 h på 2 dygn. Fick håll efter 2 minuters gång på bandet.Orkade inte planera så seriöst utan körde på måfa. Med tanke på allt som har varit den sista månaden så är det int...

Presentation


Välkommen till mitt köksbord.
Här kommer jag dela med mig av vissa delar av min vardag och av olika erfarenheter och framgångar med min träning, kost och hälsa. Allt för att inspirera mig själv och motivera mig att inte ge upp i förtid.

Alla recept

Senaste inläggen

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards