Direktlänk till inlägg 26 januari 2014

Träningsdagbok v.4

Av vidkoksbordet - 26 januari 2014 21:00

På måndagen var det poledance. Trodde jag skulle slå ihjäl mig när vi skulle stå på händerna mot väggen och på huvudet mot stången. Jag överlevde tack vare att jag fick hjälp. Har börjat öva hemma på att stå på huvudet. När Jim såg mina försök trodde han också att jag skulle slå ihjäl mig. Att stå på händerna kommer jag däremot aldrig klara. Informerade läraren om att hade jag vetat detta hade jag aldrig anmält mig.

 
På onsdagen gymmade jag, tränade ben och rumpa. Köpte nya löparbyxor förra veckan i storlek XS bara för att få dem att sitta åt runt låren. XS! Förstår inte varför låren aldrig blir större :( Tränade sedan ytterligare ett pass poledance, missade förra veckan och fick lov att träna med en annan grupp. Det är helt otroligt så ovig jag är jämfört med alla fit'a 20-åringar. Tydligen har jag kort ländrygg för jag har svårt att stretcha med rak rygg.

På torsdagen gymmade jag med Johanna. Jag tränade axlar och mage. Började öva på att lyfta benen när jag hänger i armarna, men än så länge lyckas jag inte ha benen rakt ut, utan de är böjda. Målet är att ha dem rakt ut som ett V med tårna pekandes ut mot sidorna. Är imponerad av Johannas styrka och beslutsamhet. Bra kämpat!

På fredagen hade Jim lovat att följa med till gymmet, men han skulle jobba och jag fick gymma själv. Det gick fantastiskt bra, kände mig stark och pigg. Tränade biceps, triceps och mage. Hade träningsvärk insida lår och i axlarna och jag tyckte allt att armarna redan såg större ut så jag kände mig extra stark.


På lördagen körde jag ett kort men effektivt pass på gymmet. Tränade rygg och lite ben. Höjde vikterna och gjorde fler set men med färre repetitioner i varje set. I vissa set klarade jag bara av 4 repetitioner. Hade tänkt göra benböj också men jag är så svag att jag inte vågade bland allt folk som var där, är rädd att jag ska trilla ihop på golvet.

Den sista veckan har jag ätit extra mycket både mat och sötsaker. Maten är jag stolt över att jag fått i mig, jag vet att kroppen behöver det. Sötsakerna (dumlekakor, yoghurtdoppat naturgodis, mörk choklad, baileyspraliner och salta jordnötter) har slinkit ner dagligen för vi har bakat en del och det är oundvikligt att provsmaka under tiden. Det har blivit en liten bulle på magen men jag tänker inte anstränga mig för att få bort den just nu genom att dra ner på intaget (förutom med sötsakerna då), för kroppen behöver egentligen mer än vad den redan får och jag vill inte att bristen på mat gör att resultaten av styrketräningen uteblir.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vidkoksbordet - 24 december 2014 10:09


Hittade på ett sconesrecept utan vanligt mjöl som blev riktigt lyckat!   Två scones1,25 g kvarg2 ägg1 msk fiberhusk0,5 msk bakpulver0,5 dl proteinpulver (vanilj eller naturellt)0,5 dl kokosmjöllite saltVispa ihop ägg och kvarg. Blanda ihop de tor...

Av vidkoksbordet - 22 december 2014 17:04


Har squat:at som aldrig förr, men ser inga resultat. Har höjt vikten med rumpan är platt som en pannkaka. Jag tror helt enkelt inte att alla kan träna sig till en big rund but.   Målen för 2014 är inte uppnådda. Inget har ens hänt trots träning t...

Av vidkoksbordet - 17 augusti 2014 18:15

En snabb uppdatering: Har i sommar inte tränat så mycket som jag planerat, har liksom inte riktigt hunnit. Eller rättare sagt så har jag prioriterat annat (att njuta av sommaren om umgänge med familj och vänner) när jag inte jobbat. Har lyckats hy...

Av vidkoksbordet - 25 maj 2014 20:11

OnsdagGymmade; biceps + rygg + mage + armhävningar. TorsdagGrundade med en rejäl fransk och inte jättenyttig frukost på Le Pain Francaise.10 min på löpbandet.Axlar, 4 övningar. Triceps, 3 övningar. Orkade inte alls lika mycket som tidigare. 5 min på ...

Av vidkoksbordet - 22 maj 2014 12:51

Tisdag Tog mig till gymmet på kvällen, trött som en bäver efter att ha sovit 7 h på 2 dygn. Fick håll efter 2 minuters gång på bandet.Orkade inte planera så seriöst utan körde på måfa. Med tanke på allt som har varit den sista månaden så är det int...

Presentation


Välkommen till mitt köksbord.
Här kommer jag dela med mig av vissa delar av min vardag och av olika erfarenheter och framgångar med min träning, kost och hälsa. Allt för att inspirera mig själv och motivera mig att inte ge upp i förtid.

Alla recept

Senaste inläggen

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards