Direktlänk till inlägg 2 februari 2014

Träningsdagbok v. 5 med poledance-film

Av vidkoksbordet - 2 februari 2014 15:11

Poledance igen på måndagen. Vi fick testa på nya steg och det var minsann inte lätt. Bad instruktören att filma mig så jag själv kunde se hur det såg ut. Det är inte direkt graciöst men så är det när man är nybörjare.


onsdagen fick jag efter några månaders tjat äntligen med Jim till Nordic Wellness. Det började med lite gnäll; ont i armen, trött, ingen lust, mycket folk på gymmet, etc, etc. Jag tränade ben och mage, han tränade ben eftersom han har tennisarmbåge. Jag hade typ 40 kg vid benböj men vågade inte gå ner så djupt eftersom jag troligen inte skulle komma upp igen. Efter 2x10 fick jag dessutom ont i knät och fick köra på maskin igen. Efteråt var Jim glad och nöjd över att han tränat. Told you!

torsdagen tränade jag bodypump med Johanna. Egentligen föredrar jag ren styrketräning framför uthållighetsträning, vilket bodypump är, men eftersom jag ändå aldrig orkar med alla repetitioner utan gör pauser då och då så blir det nästan som vid gymträning. Fick ont i knä och rygg vid benböj vilket inte direkt gör att jag blir mer förtjust i den övningen.

fredagen gymmade jag, tränade biceps, lite rygg och lite mage. Enligt Jim är det bra att köra drag emot en dag och tryck ifrån en dag, därför blev det biceps och rygg idag även om jag inte riktigt fick till latsdragen och rodd för det kändes mer i underarmarna än i ryggen. I biceps använde jag mig av en stång på 14 kg samt två hantlar ā 8 kg.

lördagen tränade jag MRL, vilket jag inte gjort på ett tag nu. Åt inte så mycket på fredagen och därför var jag extra hungrig på lördagen (5:2 dieten skulle aldrig funka på mig, blir jättehungrig om jag ätit lite dagen före, och är mätt om jag ätit mycket dagen före) så jag laddade med två frukostar före passet. Var försenad och hoppades på att jag skulle missa det, ville egentligen gymma men behöver träna kondition också. Tyvärr hann jag. Var helt matt och slut i kroppen, varje steg kändes som bly. Vid benböj fick jag ont i knät och framförallt i ryggen. Efteråt tränade jag rygg i en maskin som inte fanns på gymmet jag var på igår, samt tränade jag mage. Har ju mitt mål att kunna lyfta mina ben rakt ut samt att kunna lyfta mig själv rakt upp. Jag vill inte se vältränad ut, utan jag vill VARA vältränad och stark. Men det gäller att lyssna på kroppen, när den är trött måste den få vara det och jag tillät mig att träna lätt idag. Efteråt var jag ändå helt slut, orkade inte springa till vagnen som körde ifrån mig med 10 meter.

söndagen tog jag mig till gymmet igen med nya krafter. Kroppen verkar vara på högvarv för det blev två frukostar före jag kom iväg. Var så hungrig! Tränade axlar och triceps. Gjorde axelpress med två 7-kilos hantlar. Triceps med en hantel i båda händerna bakom huvudet höjde jag från 8 kilo till 9 kilo, men klarade bara 4 repetitioner i varje set. I kabelpress körde jag vikt 25 (vet inte hur många kg det är) 3x10 samt några repetitioner på vikt 30. Idag kändes det riktigt roligt att träna och tiden flög iväg.

 
 
Ingen bild

Mathilda

3 februari 2014 12:34

Testa att ta av vikt från knäböjen, till 35 kg och gå ner djupare, annars tar det inte på rumpan. Och pressa ut knäna och svanka så mycket du kan. Det hjälpte mina knän och ryggen. :) Lycka till!

vidkoksbordet

5 februari 2014 21:50

Åh, tack för tipset! :) Det ska jag testa.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vidkoksbordet - 24 december 2014 10:09


Hittade på ett sconesrecept utan vanligt mjöl som blev riktigt lyckat!   Två scones1,25 g kvarg2 ägg1 msk fiberhusk0,5 msk bakpulver0,5 dl proteinpulver (vanilj eller naturellt)0,5 dl kokosmjöllite saltVispa ihop ägg och kvarg. Blanda ihop de tor...

Av vidkoksbordet - 22 december 2014 17:04


Har squat:at som aldrig förr, men ser inga resultat. Har höjt vikten med rumpan är platt som en pannkaka. Jag tror helt enkelt inte att alla kan träna sig till en big rund but.   Målen för 2014 är inte uppnådda. Inget har ens hänt trots träning t...

Av vidkoksbordet - 17 augusti 2014 18:15

En snabb uppdatering: Har i sommar inte tränat så mycket som jag planerat, har liksom inte riktigt hunnit. Eller rättare sagt så har jag prioriterat annat (att njuta av sommaren om umgänge med familj och vänner) när jag inte jobbat. Har lyckats hy...

Av vidkoksbordet - 25 maj 2014 20:11

OnsdagGymmade; biceps + rygg + mage + armhävningar. TorsdagGrundade med en rejäl fransk och inte jättenyttig frukost på Le Pain Francaise.10 min på löpbandet.Axlar, 4 övningar. Triceps, 3 övningar. Orkade inte alls lika mycket som tidigare. 5 min på ...

Av vidkoksbordet - 22 maj 2014 12:51

Tisdag Tog mig till gymmet på kvällen, trött som en bäver efter att ha sovit 7 h på 2 dygn. Fick håll efter 2 minuters gång på bandet.Orkade inte planera så seriöst utan körde på måfa. Med tanke på allt som har varit den sista månaden så är det int...

Presentation


Välkommen till mitt köksbord.
Här kommer jag dela med mig av vissa delar av min vardag och av olika erfarenheter och framgångar med min träning, kost och hälsa. Allt för att inspirera mig själv och motivera mig att inte ge upp i förtid.

Alla recept

Senaste inläggen

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards