Direktlänk till inlägg 16 februari 2014

Träningsdagbok v. 7

Av vidkoksbordet - 16 februari 2014 19:34

måndagens Poledance tränade vi på att klättra på stången och att hänga upp och ner genom att bara hålla fast oss med benen. Så svårt! Jag knep allt vad jag kunde och det kändes som om det brände på huden. Men jag bara gled. Upptäckte efteråt att jag hade vansinnigt ont i skulderbladet/revbenen, det högg vid minsta ansträngning.

Tisdagen var min första lediga dag efter 8 arbetsdagar. Då överraskade jag mig själv! På min lediga dag, mötte jag Johanna kl 7.20, tränade cxworks och sedan kort triceps på gymmet (hantel 9 kg bakom huvudet 3x10). Hade tänkt träna mer på gymmet men vi var såå slut båda två. Kommer definitivt träna så tidigt fler gånger, det gav mig en perfekt start på dagen. Hade sedan gott om tid att träffa Jim innan han stack till jobbet och jag hann både städa och plugga en hel del. På kvällen var det dags igen med nya krafter och jag tog mig iväg till mer träning. Kom tidigt till passet dansaerobics och gjorde lite blandade övningar under tiden, bla axelpress 2 hantlar á 6 kg, 3x10, biceps med 2 hantlar á 8 kg 3x3, samt chins och dips. Blev så matt och kände mig lite frånvarande. I sista stund bestämde jag mig för att gå på dansaerobicsen trots allt, jag vet ju att jag tycker det är så roligt. Förutom idag. Koordinationen var konstig, jag fick håll och mer och mer ont i skulderbladet/revbenen. Dessutom var jag trött. Efteråt körde jag ändå lite mer ben. Var tvungen att stå stilla en stund utanför lägenheten, hade sådan håll att jag inte kunde ta ett steg.

fredagen fick jag plötsligt en massa bonustid (ni vet sån tid när något man planerat inte blir av och plötsligt har man några timmar extra till förfogande), jag var i stan och hade med mig träningsväskan ifall att jag skulle hinna träna. Kom lagom till ett pass MRL. Anmälde mig, men så är jag velighetens drottning, för när jag ställt mig på plats i salen ångrade jag mig och smet snabbt ut till gymmet. Har haft ont i både knä och rygg sista tiden vid benböj och nu hade jag dessutom ont innanför skulderbladet sedan poledancen, så det lev gymmet istället.


Jag kommer börja skriva mer utförligt hur jag tränar så jag ser mina framsteg:
Utfall 20 kg 4x10 varje ben. Nästa gång blir det 25 kg.
Abductor 40 2x8
Adductor 30 3x10
Hamstringd med rumplyft TRX 30+10+20
Hamstrings i kabelmaskin ?
Benspark/leg extension 40,5 3x10, 31,5 1x12
Magmaskin 31,5 3x10
Hängde i armarna och gjorde 30 (med pauser emellan) benlyft framåt (tycker den övningen börjar kännas lite lättare)
Magövningar på matta

Fick ordentligt med träningsvärk i rumpan och insidan låren så det gav resultat!

Lördag.
Biceps:
Stång curl 14 kg 3x8, curl 2 hantlar á 8 kg 3x3, curl vridna 2 hantlar á 6 kg 3x10, kabelmaskin ? kg 3x9.
Rygg:
2 övningar latsdrag 3x?
2 övningar rodd 3x?
Rygglyft
Har svårt att få till latsdrag, axlarna åker liksom upp.
Gjorde även ett gäng chins med hjälpvikt på 30-35 kg

Söndag.
Triceps:
1 hantel bakom huvudet 9 kg 3x5
Dragmaskin ?kg 3x10
Dips hjälpvikt 3x9
Axel:
2 hantlar a 7 kg 3x3
Stång 14 kg 3x4 framför huvudet, 2x6 bakom huvudet.
Baksida axlar 2 hantlar á 4 kg 3x10
Triceps bakom huvudet 1 hantlar 9 kg 10+3x5
Samt:
Magövning med benlyft

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vidkoksbordet - 24 december 2014 10:09


Hittade på ett sconesrecept utan vanligt mjöl som blev riktigt lyckat!   Två scones1,25 g kvarg2 ägg1 msk fiberhusk0,5 msk bakpulver0,5 dl proteinpulver (vanilj eller naturellt)0,5 dl kokosmjöllite saltVispa ihop ägg och kvarg. Blanda ihop de tor...

Av vidkoksbordet - 22 december 2014 17:04


Har squat:at som aldrig förr, men ser inga resultat. Har höjt vikten med rumpan är platt som en pannkaka. Jag tror helt enkelt inte att alla kan träna sig till en big rund but.   Målen för 2014 är inte uppnådda. Inget har ens hänt trots träning t...

Av vidkoksbordet - 17 augusti 2014 18:15

En snabb uppdatering: Har i sommar inte tränat så mycket som jag planerat, har liksom inte riktigt hunnit. Eller rättare sagt så har jag prioriterat annat (att njuta av sommaren om umgänge med familj och vänner) när jag inte jobbat. Har lyckats hy...

Av vidkoksbordet - 25 maj 2014 20:11

OnsdagGymmade; biceps + rygg + mage + armhävningar. TorsdagGrundade med en rejäl fransk och inte jättenyttig frukost på Le Pain Francaise.10 min på löpbandet.Axlar, 4 övningar. Triceps, 3 övningar. Orkade inte alls lika mycket som tidigare. 5 min på ...

Av vidkoksbordet - 22 maj 2014 12:51

Tisdag Tog mig till gymmet på kvällen, trött som en bäver efter att ha sovit 7 h på 2 dygn. Fick håll efter 2 minuters gång på bandet.Orkade inte planera så seriöst utan körde på måfa. Med tanke på allt som har varit den sista månaden så är det int...

Presentation


Välkommen till mitt köksbord.
Här kommer jag dela med mig av vissa delar av min vardag och av olika erfarenheter och framgångar med min träning, kost och hälsa. Allt för att inspirera mig själv och motivera mig att inte ge upp i förtid.

Alla recept

Senaste inläggen

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards