Direktlänk till inlägg 5 mars 2014

Träningsdagbok v. 9. Poledance för träning, inte för att dansa upp

Av vidkoksbordet - 5 mars 2014 07:52

Måndag
Biceps curl stång 14 kg 10+3x6 (färre repetitioner än sist).
Biceps curl hantlar a 5 kg 3x5 (fler repetitioner än sist).
Biceps curl kabelmaskin 20 3x5.
Breda latsdrag 25 kg 2x8.
Smala latsdrag 25 kg 3x10.
Testade lite rodd men fick ont i muskeln under skulderbladet.
Utfall 25 kg 3x10.
Abductor 40=18 kg 1x15, 55=25 kg 3x8.
Chins hjälpvikt 30 3x6.
Lite magövningar på matta.
Magmaskin 25 kg 3x15.

Poledance på kvällen, den 8:e och sista gången, tyvärr. Fokus vid styrkeövningarna låg på mage och ben. Det har varit en sjukt rolig kurs och så fort jag får mod till det kommer jag anmäla mig till fortsättningskurs. Avslutade träningen med att ta några roliga några bilder i vingliga skor. Jag visste inte om jag kunde med att lägga upp dem, men jag gör det ändå även om det verkar lite konstigt. Poledancen har endast varit som träning, inget annat, och därför är bilderna och filmerna inget konstigt för mig utan ett resultat av min träning och utveckling.

     

   
Onsdag
Triceps 1 hantlar a 8 kg 3x?
Triceps 1 hantlar a 9 kg 3x5.
Triceps kabelmaskin 4 3x6.
Dips 25 kg hjälpvikt 3x8.
Leg extension 40 3x10, 45 3x7.
Leg curl 30 3x10.
Magmaskin 31,5 1x10, 35,5 4x4.
Magövningar på matta.

Åkte till Hässleholm på torsdagen, så resten av veckan blev det ingen träning (förutom trädgårdsabete). Dessutom blev det mycket mat som jag inte äter i vanliga fall (bröd, godis, vin, sås, potatis, semla, tårtor, m.m.)


Nu när jag inte ätit proteinpulver utan ätit "normal" mat (sånt som jag antar att många äter) med smörgås och ägg till frukost, kött och potatis till middag och kakor till kaffet, kommer jag inte upp till mer än ca 80 g protein/dag vilket är för lite när man vill bygga muskler. Det var ungefär så här jag åt förut innan jag förstod (jag tror iaf att jag förstår bättre nu) vad kroppen behöver och jag inser än en gång att det var svårt för kroppen då att bygga muskler på den maten. Under helgen var mitt proteinintag på 17 % och jag vill ligga på ett proteinintag på minst 30 % vilket innebär 120 g protein/dag = 2 g protein/kg. Att komma upp till så mycket som 2,5 g protein/kg tror jag bara är bra och gynnar muskeltillväxten. Muskelnedbrytning sker alltid efter träning. Ett högt proteinintag och tung styrketräning stimulerar muskeluppbyggnaden så mycket att risken för muskelförlust minskar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vidkoksbordet - 24 december 2014 10:09


Hittade på ett sconesrecept utan vanligt mjöl som blev riktigt lyckat!   Två scones1,25 g kvarg2 ägg1 msk fiberhusk0,5 msk bakpulver0,5 dl proteinpulver (vanilj eller naturellt)0,5 dl kokosmjöllite saltVispa ihop ägg och kvarg. Blanda ihop de tor...

Av vidkoksbordet - 22 december 2014 17:04


Har squat:at som aldrig förr, men ser inga resultat. Har höjt vikten med rumpan är platt som en pannkaka. Jag tror helt enkelt inte att alla kan träna sig till en big rund but.   Målen för 2014 är inte uppnådda. Inget har ens hänt trots träning t...

Av vidkoksbordet - 17 augusti 2014 18:15

En snabb uppdatering: Har i sommar inte tränat så mycket som jag planerat, har liksom inte riktigt hunnit. Eller rättare sagt så har jag prioriterat annat (att njuta av sommaren om umgänge med familj och vänner) när jag inte jobbat. Har lyckats hy...

Av vidkoksbordet - 25 maj 2014 20:11

OnsdagGymmade; biceps + rygg + mage + armhävningar. TorsdagGrundade med en rejäl fransk och inte jättenyttig frukost på Le Pain Francaise.10 min på löpbandet.Axlar, 4 övningar. Triceps, 3 övningar. Orkade inte alls lika mycket som tidigare. 5 min på ...

Av vidkoksbordet - 22 maj 2014 12:51

Tisdag Tog mig till gymmet på kvällen, trött som en bäver efter att ha sovit 7 h på 2 dygn. Fick håll efter 2 minuters gång på bandet.Orkade inte planera så seriöst utan körde på måfa. Med tanke på allt som har varit den sista månaden så är det int...

Presentation


Välkommen till mitt köksbord.
Här kommer jag dela med mig av vissa delar av min vardag och av olika erfarenheter och framgångar med min träning, kost och hälsa. Allt för att inspirera mig själv och motivera mig att inte ge upp i förtid.

Alla recept

Senaste inläggen

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards