Direktlänk till inlägg 2 maj 2013

Ju mer buren krymper, desto mer flaxar jag

Av vidkoksbordet - 2 maj 2013 22:00

Nu har det varit alldels för dåligt med träning och för mycket mat och godis. Idag var det perfekta tillfället för en joggingtur. Fint väder, ledig hela dagen, städningen avklarad, gott om tid tills jag skulle träffa pappa och Sebastian, skog och naturområde bakom lägenheten med många slingor. Så det var liksom bara dags. Tyvärr blev det inte så mycket springandes ändå, hade håll innan jag ens tagit första springsteget. Det blev mer en promenad vilket egentligen inte gjorde så mycket. Att få röra sig, vara i skogen och rensa tankarna var behövligt. Speciellt efter de senaste dagarna som varit upp och ner. Att komma ut i skogen var ungefär som att trycka på ctrl-alt-delete och sedan fylla på med ny energi.


  Några blygsamma vitsippor.


Jag tänker helt enkelt för mycket. Tankarna snurrar jämt och ofta är det samma tankar som tar mest energi. Efter att ha tänkt och funderat på något 500 gånger ploppar det inte upp några nya perspektiv eller några nya infallsvinklar. Jag ältar och ältar, kommer inte vidare. Som Sebastian sa; det räcker att tänka varje tanke en gång. Nu är jag inte där riktigt än, men att ibland bara finnas till och lägga bort våra grubblerier för ett tag tror jag vi alla behöver göra.


    


Medans jag tittade ut över vattnet och studerade fåglarna insåg att jag är som en fågel. Ju mer buren krymper, desto mer flaxar jag. (Nu vet jag inte om fåglar gör det egentligen. Men i min inre bild gör de det)


Är oerhört tacksam för min familj o mina vänner som stöttar och bryr sig när jag behöver det. Som kravlöst ger mig kärlek och omtanke även när jag inte förtjänar det.

 
 
Ingen bild

Inger

21 maj 2013 22:55

Kärlek och omtanke förtjänar du absolut.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vidkoksbordet - 24 december 2014 10:09


Hittade på ett sconesrecept utan vanligt mjöl som blev riktigt lyckat!   Två scones1,25 g kvarg2 ägg1 msk fiberhusk0,5 msk bakpulver0,5 dl proteinpulver (vanilj eller naturellt)0,5 dl kokosmjöllite saltVispa ihop ägg och kvarg. Blanda ihop de tor...

Av vidkoksbordet - 22 december 2014 17:04


Har squat:at som aldrig förr, men ser inga resultat. Har höjt vikten med rumpan är platt som en pannkaka. Jag tror helt enkelt inte att alla kan träna sig till en big rund but.   Målen för 2014 är inte uppnådda. Inget har ens hänt trots träning t...

Av vidkoksbordet - 17 augusti 2014 18:15

En snabb uppdatering: Har i sommar inte tränat så mycket som jag planerat, har liksom inte riktigt hunnit. Eller rättare sagt så har jag prioriterat annat (att njuta av sommaren om umgänge med familj och vänner) när jag inte jobbat. Har lyckats hy...

Av vidkoksbordet - 25 maj 2014 20:11

OnsdagGymmade; biceps + rygg + mage + armhävningar. TorsdagGrundade med en rejäl fransk och inte jättenyttig frukost på Le Pain Francaise.10 min på löpbandet.Axlar, 4 övningar. Triceps, 3 övningar. Orkade inte alls lika mycket som tidigare. 5 min på ...

Av vidkoksbordet - 22 maj 2014 12:51

Tisdag Tog mig till gymmet på kvällen, trött som en bäver efter att ha sovit 7 h på 2 dygn. Fick håll efter 2 minuters gång på bandet.Orkade inte planera så seriöst utan körde på måfa. Med tanke på allt som har varit den sista månaden så är det int...

Presentation


Välkommen till mitt köksbord.
Här kommer jag dela med mig av vissa delar av min vardag och av olika erfarenheter och framgångar med min träning, kost och hälsa. Allt för att inspirera mig själv och motivera mig att inte ge upp i förtid.

Alla recept

Senaste inläggen

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards